دومین جلسه‌ هم‌اندیشی شورایاران شهر تهران برگزار شد، علی شهابی

باید ما به اصل شفاف‌سازی پایبند باشیم

علی شهابی عضو هیئت رئیسه گروه مشاوران ستاد هماهنگی شورایاری ها در دومین جلسه‌ هم‌اندیشی شورایاران شهر تهران گفت:

با نگاه تشویقی و تنبیهی مشکلات حل نمی‌شود. باید ما به اصل شفاف‌سازی پایبند باشیم تا همه مسائل و دغدغه‌ ما برداشته شود.

دکتر شهابی افزود:

شورایاران را باید براساس عملکرد مورد ارزیابی قرار داد.

دبیر آموزش و پژوهش گروه مشاوران ستاد هماهنگی ادامه داد: براساس امتیازات کمتر یا بیشتر می‌توانیم شورایاران را سطح‌بندی کنیم. به این ترتیب هریک در سطحی، قابلیت استفاده از امکانات و بهره‌مندی همان سطح را داشته باشد.

لازم به ذکر است دومین جلسه‌ هم‌اندیشی شورایاران شهر تهران برای بیان دیدگاه‌ها و مشکلات شورایاران و ارائه راهکار پنجشنبه گذشته در محل ستاد هماهنگی برگزار شد. این‌ دومین‌بار است که ستاد هماهنگی شورایاری‌های شورای اسلامی شهر تهران میزبان شورایارانی است که برای گفت‌وگو و هم‌اندیشی درباره کلانشهر تهران دور هم جمع می‌شوند.

در این جلسه ۳ ساعته پیرامون ۴ موضوع گفت‌وگو شد. در این جسله دکتر طالبی‌نژاد رئیس کارگروه مشاوران و  اعضای شورایاری مناطق ۲۲ گانه درباره اهداف این جلسه گفت: «این جلسه‌ها با هدف استفاده از نظرات شورایاران تشکیل شده و قرار است گفت‌وگوهای آن براساس ۴ موضوع و رویکرد شکل بگیرد. اول، وضعیت موجود شورایاری شامل دستاورد و موفقیت‌های آن، دوم آسیب‌‌شناسی شورایاری یعنی اشکالات آیین‌نامه، اجرا، نحوه‌ تعاملات، شرح وظایف و…، سوم، ارائه راهکار برای آسیب‌شناسی و چهارم، نتیجه‌‌گیری جلسات که در کمیته‌ها به اسناد و قوانین و مقررات و پیش‌نویس اساسنامه تبدیل شود».

اعضای حاضر در جلسه تلاش کردند نظرات و مشکلاتی را که در همه مناطق و محلات تهران مشترک است مطرح کنند در این میان بیشترین موضوعی که به عنوان دغدغه‌ همه‌ شورایاران مطرح شد، تامین بیمه کارکنان سرای محلات تهران بود. همچنین انتخاب دبیر شورایاری براساس شرایط معین و اجرای عملکرد طبق آیین‌نامه و لزوم یادگیری انجام کار گروهی از مهم‌ترین مسائل مشترکی بود که شورایاران در جلسه به آن اشاره کردند.