جلسه کارگروه آموزش و پژوهش ستاد هماهنگی، با حضور دبیر کل آن، دکتر علی شهابی

تحقق اهداف عالی مدیریت شهری در کلان شهر تهران

جلسه مشترک کارگروه‌های «ارتباطات و اطلاع‌رسانی» و «آموزش و پژوهش» با حضور رؤسا دکتر شهابی و دکتر میر اسماعیلی و اعضاء این کارگروه‌ها؛ عصر روز یکشنبه در سالن جلسات ستاد هماهنگی شورایاری‌های محلات شهر تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی شورایاری ها، این جلسه، با بحث و بررسی پیرامون راه‌کارهای اجرایی آیین‌نامه انتخابات هیئت رئیسه شورایاری‌های شهر تهران، مصوب شورای مرکزی مشاوران ستاد هماهنگی؛ شروع شد. شرکت کنندگان، ضمن تأیید مفاد آیین‌نامه مذکور، به بررسی بندهایی از آن پرداختند.

بررسی دستورالعمل پیشنهادی کارگروه ارتباطات و اطلاع‌رسانی با موضوع «مدیریت و عضویت در شبکه‌های اجتماعی شورایاری و هیئت امنای محلات شهر تهران»، موضوع بعدی این نشست مشترک بود که با مرور بند‌های مندرج در سند پیشنهادی و اعمال نظر کارشناسانه اعضاء شرکت کننده در این جلسه همراه بود.

بسترسازی و ایجاد فرهنگ مشارکت عمومی در قالب یک شبکه فعال اجتماعی، در راستای ارتقاء سطح آگاهی و اطلاعات شهروندان و فعالان حوزه مدیریت شهری از جمله اهداف مندرج در این سند پیشنهادی است.

مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های محلات شهر تهران، که میهمان این جلسه بود، پس از استماع گزارش و مصوبات جلسه، ضمن بیان دغدغه‌ها و اهداف مسئولان و دست‌اندرکاران مدیریت کلان شهر تهران؛ به تشریح چرایی، چگونگی و اهمیت فعالیت شورایاری و هیئت امناء و فعالان محلات شهر تهران در بستر فضای مجازی پرداخت.

طلایی، پاسخ دادن به چرایی ورود شورایاری‌ها و امناء محلات شهر به فضای مجازی و نیز چگونگی اقدامات و فعالیت‌هایی از این نوع را از جمله وظایف دو کارگروهِ «ارتباطات» و «آموزش» ستاد دانست و تصریح کرد: شوراهای مشورتی به عنوان بازو‌های فکری ستاد، در کنار تنظیم اینگونه سند و آیین نامه‌ها، باید نسبت به مباحث کاربردی مثل تولید محتوا، ایجاد فضای تعاملی و دو سویه، ارائه راه‌کارهای جلب اعتماد و مشارکت شهروندان، ارتقاء تعاملات بین فردی و سازمانی، آشنایی با قوانین و مقررات، مشارکت و همفکری خانواده‌ها در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و … اقدامات و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

دبیر ستاد هماهنگی شورایاری محلات شهر تهران، در پایان، ضمن اعلام حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های شور‌اهای مشورتی این ستاد؛ تحقق اهداف عالی مدیریت شهری در کلان شهر تهران را در سایه ارتقاء فرهنگ مشارکت شهروندی، کمک و همفکری در جهت رفع مشکلات محلات و حرکت در مسیر قانون دانست.