جلسه گروه مشاوران ستاد هماهنگی، دکتر علی شهابی

راهکارهایی برای جلب مشارکت حداکثری تمام شورایاران

صبح دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ گروه مشاوران ستاد شورایاری ها بیستمین جلسه خود را با حضور دبیر کارگروه آموزش و پژوهش ستاد، دکتر علی شهابی برگزار کرد.

در این جلسه ابتد در مورد تدوین راهکارهایی برای جلب مشارکت حداکثری تمام شورایاران در فعالیت ها و استفاده کامل از ظرفیت های قانونی موجود تبادل نظر و گفت و گو شد.
سپس علی پور فرستی مصوبات شورای اسلامی شهر تهران را که ارتباط مستقیم با وظایف شورایاران دارد،قرائت کرد و یادآور شد که طبق ماده یک اساسنامه شورایاری ها، شورایاران وظایف و اختیارات قانونی دارند که در اجرای مصوبات شورای شهر همکاری کنند.

در ادامه دکتر شهابی دبیر کارگروه آموزش و پژوهش به ارائه طرح و گزارش عملکرد خود پرداخت.

آمادگی مقابله با بحران، ارتقاء کیفیت سلامتی شهروندان، آشنایی با مفهوم تاب آوری اجتماعی، ساخت اپلیکیش موبایل ویژه شورایاران و فراهم کردن شرایط برای آغاز دوره های آموزش شورایاران در زمستان ۹۵ از اهم مطالبی بود که در این جلسه به آنها پرداخته شد.
دبیر ستاد شورایاری ها در این جلسه از برگزاری گردهمایی هیات رئیسه محلات ۳۵۴ گانه در پنجشنبه هفته آینده(۹ دی ماه) خبر داد.

در خاتمه مصوبات جلسه به شرح ذیر اعلام شد:
۱- از میان ۱۲ سر فصل آموزشی، ۳ عنوان آشنایی با قوانین و مقررات شهری، آشنایی با قواعد کار جمعی، آشنایی با برنامه ریزی محله محور در دوره زمستان ۹۵ تدریس خواهد شد.
۲- کارگروه های ۹ گانه گزارش عملکرد خود را طی ۱۰ روز آماده کنند.
۳- هر کارگروه در اولین جلسه آینده خود ۵ اولویت کاری را مشخص و به گروه مشاوران ستاد اعلام کند.
۴- مصوبات شورای اسلامی شهر تهران که با وظایف شورایاران مرتبط است، احصا و در اختیار شورایاری ها قرار گیرد.